Главная

  • Ինչ է սիմբիոզը, սիմբիոզի տեսակները

    Սիմբիոզը երկու կամ ավելի տարբեր կենսաբանական մարմինների միջև փոխազդեցուդյունն է։ Այն կարող է լինել շահավետ, փոխշահավետ և կարող է պատահել որ մի մարմնին այդ փոխազդեցությունը վնասի, իսկ մյուսին ոչ օգնի և ոչ էլ խանգարի։

    Սիմբիոզի օրինակներ են՝

    Միջատների ծաղիկի փոշոտումը (միջատները ստանում են նեկտար կամ այլ սնունդ, իսկ ծաղիկը փոշոտում է), կլոուն ձուկը և անեմոն ջրային բույսը (կլոուն ձուկը ուտում է անողնաշար կենդանիներին, որոնք վտանգ են սպառնում անեմոնին, նաև ձկան արտաթորանքը անեմոնի համար սննդային նյութ է։ Իսկ ձուկը գիշատիչներից պատսպարվում է անեմոնի մեջ, որը ունի դաղող բջջիջներ, որը սակայն կլոունին վտանգ չի սպառնում նրա ուժեղ իմունիտետի շնորհիվ), մամուռները ու ծառերը (մամուռները ծառը օգտագործում են որպես հենարան, այլ ոչ սննդի աղբյուր, իսկ ծառը դրանից ոչինչ չի կորցնում կամ ստանում։ Ստացվում է, որ մամուռը օգուտ ստանում է, իսկ ծառն անտարբեր է մնում)։

    Սիմբիոզի ձևերը՝

    Միակողմանի օգտակար կապ — փոխհարաբերություն է, երբ մի օրգանիզմը ստանում է օգուտ, իսկ մյուսը` մնում անվնաս: Փոքր ձկները կպչում են մեծ ձկներին և տեղափոխվում մեծ տարածություններ:

    Փոխադարձ օգտակար կապ — օրինակ մրջյունների և լվիճների փոխհարաբերությունը: Լվիճների արտազատած քաղցր հյութով սնվելու համար մրջյունները պահպանում և տարածում են նրանց: 

    Գիշատչություն — փոխհարաբերությունների կապն է: Օրինակ` զատկաբզեզը սնվում է լվիճներով, բազեն` մկներով և այլն: Դրանով կարգավորվում է բուսակեր օրգանիզմների թվաքանակը:

    Մակաբուծություն — այն կապն է, երբ մի օրգանիզմն ապրում է այլ օրգանիզմի հաշվին: Օրինակ` մարդու աղիներում ապրող մակաբույծ որդերը:

  • 155-159

    Վախեցնել, խոսեցնել, բարկացնել, ապրեցնել, ներել, փրկել, նախանձել, թվալ, փայեցել, բանել, հայտարարել, անել, ցավեցնել, ափսոսել, սիրել, մտածել, ճանաչել, պայթեցնել, խեղդել։

    Ճերմակ ազավնին միշտ հավատարիմ է։
    Աշխատավոր հինդիկներն են կառուցել այս ճարտարապետական գլուխգործոցներով լի քաղաքը։
    Հնագույն ցեղերից հայտնի էին Ինկերը, ովքեր սեբական անվտանգության հաար արհեստական կղզիներ էին սարքում ջրագռավների վրա ։ 

    Անծանոթ մեխրագույն առարկայի վրա ինչ֊որ դուռ բացվեց։
    Անծանոփ առարկայի վրա ինչ֊որ տարօրինակ դուռ բացվեց։

    Տղաները ջերմությամբ ողջունեցին հյուրերին։
    Տղաները ողջունեցին անսպասելիհյուրերին։

    Հորդարատ անձրև էր գալիս։
    Անձրևը գալիս էր ուժգին ասես վերջին անգամ։

    Շատ հետաքրքիր է թիթեռների վրա աչքը պահել։ Նրանք «լռիվ կերպարանափոխությամբ» առաջ գնացող միջատներ 

  • Գրավոր

    1. 45-11 = 34
    2. 8*5+4=44 պատ 3)44
    3. 30 = x+x+1+x+2
    3x=27
    x=9
    պատ 2)11
    4. 3)25
    5. 2)7
    6. 2){4;9}
    7. 2)35
    8. 1)4
    9
    10. (-անվերջ․ ; 5] 
    11. 2)x=2 
    12. 4)4
    13.
    14.
    15. 1)-8
    16. 3) 0;2
    17. 
    18.

  • Էկոտուր 2024

    Ուղղորդող հարցեր.

    • Մարդկությանը հուզող ինչպիսի՞ էկոլոգիական  հիմնախնդիրներ  գիտեք, թվարկեք…
      Մարդկությանը հուզող էկոլոգիական հիմնախնդիրներից են երկրագնդի մթնոլորտի և օզոնի շերտի քայքայումը, որն կարող է հանգեցնել շատ վտանգավոր երևույթների, երկրագնդի անտառազրկումը, համաշխարհային օվկիանոսի աղտոտումը, քաղցրահամ ջրերի որակի վատացումը, գլոբալ տաքացումը, էկոլոգիապես մաքուր սնունդը, ջուրն ու օդը։
    • Ի՞նչ կարծիք  ունեք կենսական  միջավայրի  մասին
    • Որո՞նք  են  առողջ ապրելակերպի սկզբունքները
      Առողջ ապրելակերպն ունի մի քանի սկզբունք՝ առողջ ու էկոլոգիապես մաքուր սնունդ, ջուր, ինչպես նաև օդ, առողջ ու անխոչընդոտ քուն, սպորտ, հիգիենա, վատ սովորություններից զերծ մնալը, սթրեսային իրավիճակներից ուրախ դուրս գալը և այլն։ 
    • Ինչպիսի՞  թունավոր  նյութեր  կան  օդում, հողում և  ջրում
    • Ո՞րն է համարվում  էկոլոգիապես  մաքուր  սնունդ
      Էկոլոգիապես մաքուր սնունդը չպետք է պարունակի թունաքիմիկատներ, պեստիցիդներ, կայունացուցիչներ, գենետիկորեն մոդիֆիկացված նյութեր, պարարտանյութերի ավելցուկ, անտիբյոտիկներ։
    • Որո՞նք են սննդանյութերի օրգանոլեպտիկ  հատկությունները
      Սննդանյութերի օրգանոլեպտիկ հատկություններից են գույնը, հոտը, համը։
    • Ի՞նչ  է  <<նիտրատային  աղետը>>
      Նիտրատներն 1970-ականներին որպես պարարտանյութ մեծ քանակությամբ օգտագործվել էին, որն էլ տարբեր երկրներու պատճառ էր դարձել հանելուկային թունավորումների: Ահա՛ թե ինչու նիտրատներ պարունակող սննդամթերքներով զանգվածային թունավորումներ անվանվեցին նիտրատային աղետ:
      Ջրի կամ սննդամթերքի հետ մարդու օրգանիզմ թափանցելով՝ նիտրատները փոխարկվում են նիտրատների, որոնք ավելի վտանգավոր միացություններ են, քանի որ փոխազդում են արյան հեմոգլոբինի հետ: Որպես արդյունք՝ արյան կարմիր բջիջները էրիտրոցիտները, կորցնուկ են թոքերից դեպի հյուսվածքները:
    • Ո՞րն է համարվում մաքուր խմելու ջուր
      Խմելու ջուրը պետք է լինի քաղցրահամ, թափանցիկ, չունենա հոտ, չպարունակի 100-ից ավելի ախտածին մանրէ մեծահասակների համար։ Ջրին դառնահամություն են տալիս կալցիումական և մագնեզիումական աղերը։
      Բնության մեջ բացարձակ մաքուր ջուր չկա։
    • Ի՞նչ վնասակար հատկություններ ունի քլորով հագեցած ջուրը
      Քլորը փոխազդում են ջրի հետ՝ առաջանում է քլորգազ: Հետո այդ ջրով վարակազերծում են մարդկանց: Այն քայքայում է մարդու օրգանիզմի հյուսվածքները, մահանում են բջիջները: Իսկ դա հիվանդություն է:
    • Որո՞նք  են  ջրի  աղտոտման  տեսակները  
      Ստորգետնյա աղտոտում, մանրէաբանական աղտոտվածություն, սննդային աղտոտվածություն, ջրի քիմիական աղտոտում,
    • Ի՞նչ  է  թորած  ջուրը,  ինչպե՞ս  են  ստանում թորած ջուր
  • Էկոտուր 2024

    Ուղղորդող հարցեր.

    • Մարդկությանը հուզող ինչպիսի՞ էկոլոգիական  հիմնախնդիրներ  գիտեք, թվարկեք…
      Մարդկությանը հուզող էկոլոգիական հիմնախնդիրներից են երկրագնդի մթնոլորտի և օզոնի շերտի քայքայումը, որն կարող է հանգեցնել շատ վտանգավոր երևույթների, երկրագնդի անտառազրկումը, համաշխարհային օվկիանոսի աղտոտումը, քաղցրահամ ջրերի որակի վատացումը, գլոբալ տաքացումը, էկոլոգիապես մաքուր սնունդը, ջուրն ու օդը։
    • Ի՞նչ կարծիք  ունեք կենսական  միջավայրի  մասին
    • Որո՞նք  են  առողջ ապրելակերպի սկզբունքները
      Առողջ ապրելակերպն ունի մի քանի սկզբունք՝ առողջ ու էկոլոգիապես մաքուր սնունդ, ջուր, ինչպես նաև օդ, առողջ ու անխոչընդոտ քուն, սպորտ, հիգիենա, վատ սովորություններից զերծ մնալը, սթրեսային իրավիճակներից ուրախ դուրս գալը և այլն։ 
    • Ինչպիսի՞  թունավոր  նյութեր  կան  օդում, հողում և  ջրում
    • Ո՞րն է համարվում  էկոլոգիապես  մաքուր  սնունդ
      Էկոլոգիապես մաքուր սնունդը չպետք է պարունակի թունաքիմիկատներ, պեստիցիդներ, կայունացուցիչներ, գենետիկորեն մոդիֆիկացված նյութեր, պարարտանյութերի ավելցուկ, անտիբյոտիկներ։
    • Որո՞նք են սննդանյութերի օրգանոլեպտիկ  հատկությունները
      Սննդանյութերի օրգանոլեպտիկ հատկություններից են գույնը, հոտը, համը։
    • Ի՞նչ  է  <<նիտրատային  աղետը>>
      Նիտրատներն 1970-ականներին որպես պարարտանյութ մեծ քանակությամբ օգտագործվել էին, որն էլ տարբեր երկրներու պատճառ էր դարձել հանելուկային թունավորումների: Ահա՛ թե ինչու նիտրատներ պարունակող սննդամթերքներով զանգվածային թունավորումներ անվանվեցին նիտրատային աղետ:
      Ջրի կամ սննդամթերքի հետ մարդու օրգանիզմ թափանցելով՝ նիտրատները փոխարկվում են նիտրատների, որոնք ավելի վտանգավոր միացություններ են, քանի որ փոխազդում են արյան հեմոգլոբինի հետ: Որպես արդյունք՝ արյան կարմիր բջիջները էրիտրոցիտները, կորցնուկ են թոքերից դեպի հյուսվածքները:
    • Ո՞րն է համարվում մաքուր խմելու ջուր
      Խմելու ջուրը պետք է լինի քաղցրահամ, թափանցիկ, չունենա հոտ, չպարունակի 100-ից ավելի ախտածին մանրէ մեծահասակների համար։ Ջրին դառնահամություն են տալիս կալցիումական և մագնեզիումական աղերը։
      Բնության մեջ բացարձակ մաքուր ջուր չկա։
    • Ի՞նչ վնասակար հատկություններ ունի քլորով հագեցած ջուրը
      Քլորը փոխազդում են ջրի հետ՝ առաջանում է քլորգազ: Հետո այդ ջրով վարակազերծում են մարդկանց: Այն քայքայում է մարդու օրգանիզմի հյուսվածքները, մահանում են բջիջները: Իսկ դա հիվանդություն է:
    • Որո՞նք  են  ջրի  աղտոտման  տեսակները  
      Ստորգետնյա աղտոտում, մանրէաբանական աղտոտվածություն, սննդային աղտոտվածություն, ջրի քիմիական աղտոտում,
    • Ի՞նչ  է  թորած  ջուրը,  ինչպե՞ս  են  ստանում թորած ջուր
  • Самовоспитание

    Без сомнения воспитание играет важную роль в нашей жизни. От воспитания зависит кем мы вырастим, кем станем, какой характер будет присущ нам и так далее. И именно о характере я хочу поговорить. Несомненно , родительское воспитание играет важнейшую роль, но не менее важную роль играет самовоспитание. 

    Наверное, многие знают что означает это слово, но давайте я расскажу ,что я подразумеваю под словами самовоспитание характера.

    Безусловно ,у каждого человека свой характер, свои принципы и  понимание по той или иной ситуации ,но если смотреть немного глобальней ,то по характеру людей можно поделить на 2 группы. Люди со слабым и сильным характерами.

    Давайте начнём с людей с сильным характером ,потому что честно сказать ,людей с сильным характером гораздо интереснее разбирать ,чем люди со слабым.

    И так, как связана ,так сказать ,сила характера с самовоспитанием ? Несомненно ,самовоспитание бывает не только физическая , но и умственная ,и духовная. И так самовоспитание помогает увеличить силу воли, контролировать эмоции, быть готовым к почти любой ситуации эмоционально и физически и так далее. В общем и целом характер — это самовоспитание. У каждого человека формируется свой характер по -своему ,а у сильных людей характер формируется благодаря самовоспитанию

  • Class Work

    1. The Olympics began in 776 BC.
    2. take part — join in, get involved
    3. the citizens of all the Greek states
    4. the international Olympic Committee decides where each Olymipic will take 
  • 107-113

    107. 
    ա)(2x-1)(3x+5)<0
    (2x-1)(3x+5)=0
    2x-1=0 -> x=1/2
    3x+5=0 -> x=-5/3
    xE(-5/3, 1/2))

    (4x+3)(5x+3)>0
    4x+3=0 -> -3/4
    5x+2=0 -> -2/5

  • Ամպրոպից հետո

    Երկինքն ավելի կապույտ է լինում,

    Խոտերն ավելի կանաչ են լինում

    Ամպրոպից հետո։

    Ամպրոպից հետո

    Ճերմակ շուշանը ավելի ճերմակ,

    Կակաչն ավելի կարմիր է լինում

    Եվ մեղրածաղիկն՝ ավելի դեղին։

    Ամպրոպից հետո

    Սարերն ավելի բարձր են երևում,

    Խոր են երևում ձորերն ավելի,

    Եվ տափաստաններն՝ ավելի արձակ։

    Ծառերն ավելի խոնարհ են լինում

    Ամպրոպից հետո,

    Եվ հավքերը մեր գլխավերևում

    Իրար կանչում են ավելի սրտով.

    Ամպրոպից հետո

    Բարի է լինում արևն ավելի,

    Եվ մենք ավելի սիրով ենք իրար

    Բարի լույս ասում։

    Ամպրոպից հետո աշխարհը և դու

    Հասկանալի եք լինում ավելի…

    Հարցեր և առաջադրանքներ՝  

    • Գրավոր պատմի՛ր բանաստեղծությունը:
      Բանաստեղծությունում բնաթագրվում է թե ինչքան են սարեր, ձորերը, ամպերը և ընդհանրապես ամեն ինչ ավելի գեղեցիկ լինում ամպրոպից հետո։
    • Բանաստեղծության միջից դուրս գրիր հերոսներին իրենց բնութագրող բառերի հետ. օրինակ՝ կապույտ երկինք…
      Ճերմակ շուշան, դեղին մեղրածաղիկ, բարձր սարեր, խորը ձորեր, արձակ տափաստաններ, խոնարհ ծառեր,
    • Ո՞ր բառերն ու բառակապակցություններն են կրկնվում: Դրանք ի՞նչ են տալիս բանաստեղծությանը:
      Կրկնվում են ՝ «ավելի» և «ամպրոպից հետո»
      Դրանք բանաստեղծությանը ռիթմ են տալիս։
    • Ո՞ր տողերում է խտացված հեղինակի հիմնական ասելիքը՝ ստեղծագործության հիմնական գաղափարը:
      Եվ մենք ավելի սիրով ենք իրար
      Բարի լույս ասում։
      Ամպրոպից հետո աշխարհը և դու
      Հասկանալի եք լինում ավելի…
    • Ո՞րն է այս բանաստեղծության փոխաբերական իմաստը:
      Իմ կարծիքով, որ պետք է լինել լավատես։
  • Տարբեր  կոնցենտրացիաներով  լուծույթների պատրաստումը  և  լուծված  նյութի  զանգվածային, մոլային բաժնի և մոլային կոնցենտրացիայի  որոշումը

    Առաչադրանք 1․ Պատրաստել խմելու սոդայի NaHCO3 2 %-անոց 200 գրամ ջրային լուծույթ։
    Ա․ Քանի գրամ աղ ենք վերցնելու 
    Հաշվում ենք 200-ի 2%֊ը, ստացվում է 4 գրամ աղ։
    Բ․ Քանի գրամ ջուր պետք ա վերցնել
    200-4=196 գրամ ջուր

    Քանի որ ջրի խտությունը 1գ/մլ 

    Առաչադրան 2. Որոշել ստացված լուծույթի մոլային կենցետրացյան՝ մոլեկուլների քանակը լուծույթում։

    Cm(NaHCO3) = n/V = մոլ/լ
    n=m/M
    n= 4/84 =0,05մոլ
    Cm = 0,05/ 0,2 = 0,25մոլ

    Առաչադրանք 3. Որոշել ստացված լուծույթում լուծված նյութի մոլային բաժինը։

    X(NAHCO3)=( n(NaHCO3) : n(NaHCO3)+n(H20) ) * 100% = 196/189